torsdag 15 juli 2010

sommarkväll i byn

Var på sommarkväll i byn. Hela sommaren har varit varm. Idag var det sol hela dagen ända fram tills sommarkvällen. vi kan säga att jag är som en dränkt katt igen.

Men det var trevligt med underhållning och dansare som visade upp sig och lekar.....

Detta är tredje gången den här veckan jag är som en dränkt katt.

Sist var det när det åskade hos oss. Hem på mopen på lunch. Hör mullret av åska och tänker bäst att åka till jobbet innan regnet. Men icke halvvägs la mopen av precis där ingemar gräver. så han fick putta igång mig. Och då öppnade sig himmlen. blöt. Ja vad annars. Hem från jobbet åk innan det börjar regna. Jajamensan men vad händer mopen strejkar halvvägs hemma. Ringa efter Ingemar. Han puttar igång mig och jag har följ bil hela vägen hem. Men himlen öppnar sig igen. Dränkt en gång till........ Och idag samma sak igen. Men det gör inget Regnet behövs

3 kommentarer:

  1. din moped gilar inte åska tydligen
    stellan

    SvaraRadera
  2. Tack för senast det var en höjdare, bara att få komma och sitta i ditt hem.
    / Britt

    SvaraRadera
  3. Det var så lite så välkommen igen. Och sitta är jag bra på och muffins kan vi alltid fixa. Nej åska är inget för oss

    SvaraRadera