tisdag 28 september 2010

Nu har jag läst

Jag fick tid över igår och jag läste lite i sven-görans bok han har fått av magnus.

Och jag ska nu fritt återge en del av texten jag läste. Det handlar om relationer.

Det förälskade paret har varit ihop i tre månader. Dom ligger nu till sängs på söndag morrgonen och kelar. Då ringer det på dörren. Kl 9 på söndagsmorrgonen dom vill helst inte stiga upp för att öppna. Men det fortsätter att ihärdigt ringa på.

Till slut ger han upp och öppnar dörren. Utanför står en grå liten man och talar om att han ska flytta in. Nej du säger killen det kan du inte göra. Jo då säger manen jag kommer nu att bo hos er och det är ingen ide att ni flyttar jag kommer alltid att följa efter er.

Killen går in till flickvännen och ber henne att komma ut och förklara för manen att han inte kan komma in.

Hon kommer ut i hallen tillsammans tittar dom på den grå mannen som håller på att bära in sina saker.

Mannen vänder sig till paret och säger. Jag ska väl presentera mig det är jag som är VARDAGEN.

Så med detta lilla inlägg vill jag bara säga. Hur det än är så flyttar herr grå in. Men man kan även överleva när han är inneboende.

Så alla ni kärlekspar där ute kämpa på det går..........

2 kommentarer:

  1. tänk att jag fick en så klok syster!
    Jag sitter här och häpnar.

    Men det är en sak jag är ledsen över just nu, jag vill inget hellre än att den grå mannen ska flytta in i mitt liv, längtar efter tvåsamhet.

    SvaraRadera
  2. han kommer när du minst anar det. Tro mig.

    SvaraRadera